Facebook
ntv1
Regisztrálok
Regisztrálás Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó?
Új felfedezés: az aszpirin a szemet is védi!

Új felfedezés: az aszpirin a szemet is védi! A szívpanaszaik miatt alacsony dózisú aszpirint szedő nőknél a gyógyszer a szemre is jótékonyan hat.


A Harvard Egyetem kutatói megállapították, hogy az aszpirin megelőzi az időskori makuladegenerációt (AMD, sárgafolt-elfajulás), mely a központi látótér kiesését eredményezi.

"Adataink szerint a kis dózisú aszpirin nem jelent nagymértékű előnyt, vagy hátrányt az AMD kockázata szempontjából" - mondta a tanulmány vezető kutatója, Dr. William G. Christen, a bostoni Brigham Kórház epidemiológusa. - "Azonban vizsgálatunk nem terjedt ki a mérsékelt előnyre."

A kutatók korábban nem értettek egyet abban, hogy az aszpirint káros, vagy hasznos hatású-e a szemre. Egyesek szerint a kapillárisokban lévő vérbőség segíti a szem működését, míg mások szerint az aszpirin - nagyobb vérzési hajlamot okozó kockázata miatt - gyakori oka az AMD-nek, ugyanis a szem mögé való vérzéses szivárgás hirtelen látáskiesést okoz.

Az Ophthalmology című újság decemberi számában közölt vizsgálatban 39421 nőt tanulmányozta, akiket eredetileg szívbetegséggel, vagy daganatos betegséggel kezeltek. Egyiknél sem diagnosztizáltak AMD-t. Az alanyokat véletlenszerűen osztották aszpirint és placebót kapó csoportra.

10 év elteltével 111 aszpirint szedő, míg 134 placebót szedő nőben alakult ki AMD, ami 18 százalékkal alacsonyabb kockázatot jelent az aszpirint kapók szempontjából, azonban Christen szerint ez az eltérés statisztikailag nem volt szignifikáns.

Dr. Stephen G. Schwartz, a Miami Egyetem Bascom Palmer Szemészeti Intézet szemésze szerint ez nem jelenti azt, hogy az embereknek aszpirint kéne szedniük az AMD megelőzése miatt, inkább csak annyit jelent: "Ha aszpirint kell szedned, nem kell aggódnod az AMD miatt. Azonban ha más okból nem szükséges, inkább ne szedd!" Egy másik tanulmányban a koleszterincsökkentő gyógyszerek, a statinok hatását vizsgálták az AMD-re. Ennek a kutatásnak vezetője, Maureen G. Maguire, a Pennsylvaniai Egyetem szemésze szerint a statinok nem rendelkeznek jelentős hatással azon betegekben, akik mindkét szemében kóros lerakódások vannak. Ezek a lerakódások hatvan felett gyakorta jelen vannak, és jól jelzik az AMD kialakulását. A statinokat szedők körében kissé nő az AMD kialakulásának kockázata, mint a nem szedők között.



Forrás: hazipatika.com






Kapcsolódó - hírek a témakörben


Súlyos vonatbaleset
Ma éjfélig kell bevallani a személyi jövedelemadót!
Hodgson vasfegyelmet követel a focistáktól
Már megint halálos baleset
Ókori GPS
Bankár a Pecsában: interjú Dr. Erdélyi Ferenccel
Rendőr-rock III. - Kulturális sztrádán a Zsákutca!
Álrendőröknek álcázták magukat
Őrizetbe vették a banki rablót
Apollo23: kesze-kusza a magánéletünk! + video
Napfényenergia és retinaimplantátum
Őrizetben a gépkocsi feltörők és az orgazda is
Nem váltja be a reményeket a söralátét
73 gyanúsítottja van a legnagyobb vesztegetési ügynek
Fokozott rendőri ellenőrzés szerdától
Ganxsta Zolee felgyújtja a Park színpadát!
Hajnalig vitáztak a telefonadóról
Leszúrta számítógépét kardjával
Terítéken a telefonadó
Csalás: hamis aláírások az NFM-ben!
Szándékosan gyújthattak fel egy budapesti gyermekotthont
Tanárra támadtak Ozorán




Impresszum Irányelvek E-mail Médiaajánlat Adatvédelem "Az év üzletembere pályázat" Karrier